Home > FAQ > Ekrany LCD na automatach

Ekrany LCD na automatach vendingowych


Zastosowanie ekranów LCD zamienia zwyczajny automat vendingowy w wyróżniający się i przyciągający uwagę element przestrzeni. Dla operatorów vendingowych ekrany wyświetlające treści reklamowe mogą być dodatkowym, atrakcyjnym źródłem dochodu. Jednak z punktu widzenia vending marketingu ekrany na automatach to wiele innych korzyści: przyciąganie uwagi, komunikacja z klientem, a nawet interakcja w przypadku ekranów dotykowych lub integracji z systemami rozpoznawania twarzy.


Poza prezentowaniem produktów dostępnych w automatach ekrany LCD mogą wyświetlać informacje o promocjach, filmy instruktarzowe dla klientów pragnących skorzystać z promocji (np. ściągnij aplikację Monyx > zarejestruj się > odbierz prezent z automatu; polub nas na Facebooku > wpisz kod przesłany SMSem itp.) lub po prostu treści reklamowe - statyczne lub materiały video - którymi można zarządzać zdalnie w czasie rzeczywistym.


Automaty podobne do prezentowanego poniżej są bardzo popularne w Japonii. Klasyczną szybę umożliwiającą przegląd oferty automatu zastępują ekrany LCD, na których klient może przejrzeć dodatkowe informacje o sprzedawanych produktach.


Ekrany LCD nie muszą być umieszczone na frontowej ścianie automatu i zasłaniać jego zawartości. Można umieścić ekrany na bocznych ścianach automatu lub na górze. Wówczas ekspozycja towaru nie jest zakłócona, a ekrany mogą wyświetlać wyłącznie treści reklamowe.


Producenci automatów mają świadomość trendów dominujących w branży. Wybierając odpowiednie automaty z oferty ekrany LCD możemy dostać w standardzie. Należy pamiętać, że wyświetlanie reklam na automatach może być dodatkowym i bardzo atrakcyjnym źródłem dochodu operatorów vendingowych.