Home > Inspiracje > Książkomaty

Murakami z automatu



W 2013 roku wydawnictwo Muza zdecydowało się na rewelacyjną kampanię marketingową wykorzystującą vending. Na głównych dworcach kolejowych w trzech dużych miastach Polski książkomaty przez miesiąc sprzedawały nową powieść Haruki Murakamiego. Szybko, wygodnie - kartą lub za gotówkę - i w promocyjnej cenie.

Kampania była niezwykle nowatorska. Polska była pierwszym krajem, w którym promocję powieści Murakamiego oparto na sprzedaży z automatów. A należy pamiętać, że Japonia - ojczyzna autora - jest krajem, gdzie vending jest najbardziej rozwiniętą branżą w porównaniu do reszty świata.

Dworzec Główny we Wrocławiu



Na potrzeby akcji marketingowej tradycyjne, uniwersalne automaty vendingowe w dość prosty sposób przekształcono w książkomaty. Poza odpowiednim oklejeniem maszyn, podstawowym wyróżnikiem książkomatów był sprzedawany produkt.

Z książkomatów kupowało się tak, jak z tradycyjnych automatów. Zastosowanie terminala płatniczego okazało się bardzo trafionym rozwiązaniem, ponieważ cena książki przekraczała 20 zł.

Warszawa Centralna


fot. Łukasz Suprun