Home > Inspiracje > Napój za Tweet

Napój za Tweet

Od momentu powstania marki BOS Ice Tea ich kampania marketingowa oparta była na samplingu, czyli tłumacząc wprost na rozdawaniu próbek towaru. Ten innowacyjny brand jest przekonany, że dzięki wysokiej jakości produktu puszka w dłoni klienta jest najlepszym narzędziem marketingowym. Rownież od samego początku BOS Ice Tea stosował nowatorskie podejście do marketingu, które proponuje rozrywkę i zabawę w połączeniu z przekazem marketingowym.

Ideą poprzedzającą stworzenie automatu była chęć unowocześnienia i zautomatyzowania samplingu, tak aby jeszcze bardziej wyróżnić się ze swoją ofertą i dotrzeć skutecznie do młodych klientów.

Zadanie:

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek w społeczności, która jest jedną z najaktywniejszych w mediach społecznościowych (według danych pcmag.com )?

Pomysł:

Może połączyć pasję do Tweet'owania z możliwością otrzymania darmowego napoju?

Haczyk:

Nie rozdajemy darmowych puszek z napojem. Tworzymy niepowtarzalne doświadczenie, które pozwoli ludziom nieco inaczej spojrzeć na świat wokół nich.

Realizacja:

Media społecznościowe + vending = BEV, the Vending Machine

Poznajcie BEV, pierwszy automat aktywowany tweet'ami. Pierwotnie był to po prostu Bevmax 4-45, ale według jej twórców kiedy automat został wyposażony w mikrofony, kamery, światła i głośniki zyskał silną własną osobowość stając się niewiarygodnym robotem vendingowym. Niewiele osób przechodzi obojętnie obok BEV, która przyciąga uwagę wysyłając sygnały i informację z prośbą o tweet'a. Zintegrowany z Twitter API automat z radością wydaje zimną jak lód BOS Ice Tea kiedy zostanie o to poproszony przez #BOSTWEET4T (co można „spolszczyć” na # BOS tweet za herbatę). Chociaż BEV nie jest wróżką, to wie czy osoba tweet'ująca jest wystarczająco blisko żeby odebrać swoją puszkę napoju dzięki funkcji geo-lokalizacji. Automat wyświetla przyjazne i zabawne komunikaty informujące, np. o tym kiedy będzie gotowy napój i pozdrowienia.



Kto za tym stoi?

BEV jest pierwszą na świecie maszyną vendingową służącą do samplingu i aktywowana tweet'ami. Automat jest świetnym przykładem na przełożenie siły mediów społecznościowych na realny świat. Kampanię stworzyli RAAK i agencja Cow Africa. Projektanci z Thinking (Marc Nicholson i Lyoll Sprong) pomogli w tworzeniu automatu, a oprawę muzyczną konsultował Brendon Bussy, znany z wykorzystywania nietypowych źródeł dźwięków.

Efekt

Chociaż nie znamy dokładnej liczby wysłanych tweet'ów, to możemy poinformować, że akcja została zauważona przez media (m.in. BBC News, Forbes, Bangkok Post). Kampania została też nagrodzona w kategorii najlepsze wykorzystanie mediów społecznościowych przez The Mobile Marketing Association w 2012.

mI

źródła:
www.sketchevents.co.uk
www.wewillraakyou.com
www.cowafrica.com