Home > Inspiracje > Nike FuelBox

Nike FuelBox

Jakiś czas temu na ulicach Nowego Jorku można było zobaczyć automat vendingowy opatrzony logo firmy Nike. W środku produkty tej firmy, m.in. koszulki i czapeczki. Nie był to jednak zwykły automat sprzedający. Nie można było po prostu wrzucić monet, ani zapłacić kartą. Jedyny czytnik w jaki wyposażono ten automat akceptował tylko punkty zgromadzone na opaskach Nike Fuelband, które dokonują pomiaru aktywności fizycznej ich użytkowników. Punkty przyznawane są za każdą aktywność fizyczną - wchodzenie po schodach, bieganie, a nawet za mycie zębów.


Rozdając produkty w zamian za punkty (trzeba było ich mieć co najmniej 500) firma nagradzała aktywność swoich klientów. Informacje o miejscu gdzie znajduje się automat z "darmowymi gadżetami" można było znaleźć w formie podpowiedzi na Tweeterze i Instagramie. Wiadomo było, że automat będzie zmieniał swoje położenie. Firma wykorzystała nowoczesne technologie (nowoczesne automaty vendingowe wyposażone w specjalne czujniki) i media społecznościowe do przekazania informacji o swojej akcji. Natomiast społeczność użytkowników opasek Nike Fuelband szybko rozpowszechniła informację o tym gdzie i za ile punktów można odebrać swoją nagrodę za aktywność. Niektórzy przyznali, że pomoc "wujka Google" była nieodzowna. Znak czasu :)



mI

źródła:
www.engadget.com
www.techcrunch.com